«

»

Hur syns ni?

Det finns många spännande sätt att synas på och försöka sticka ut i det tunga mediebruset. Att välja rätt väg är inte lätt. Det handlar om att göra ett ordentligt research-arbete för att förstå sin målgrupp. Men även att inte gå på de vackra nitarna med att lägga allt krut på snygg tv-reklam. Att ha en bra grund att stå på är att veta om det är en ny snygg butiksdisplay som ska fixas, Banderoller eller vepor till bilen som behövs. Att sedan gå från idé till att få ut det i verkligheten ställer även stora krav på material och utformning. Här är det därför viktigt att man väljer ett företag med stor erfarenhet.

Utanför boxen

Ja, när det kommer till att marknadsföra sig handlar det om att vi måste se till hur vi vill visa upp oss – hur målgruppen på bästa sätt få den rätta känslan av oss. Ta Monki som exempel. De har valt att fokusera på webb-tv för att genom Youtube och Vimeo samt deras egen sajt gå ut med sitt budskap, presenterats av olika ”monki-girls”. Men, vi behöver inte använda oss av otraditionella metoder för att få fram vårt budskap och hitta den rätta tonen. Mycket handlar även i text och i formspråket. Det kan handla om fasadvepor som ger rätt skrik.

När det kommer till marknadsföring gäller det attvi tänker långsiktigt och att viska lyfta upp varumärket. Ibland tar det tid att etablera sig och att få plats i människors medvetande. Men, viktigt att tänka på är att när vi väl är där så är vi där och då är det svårt att flyga ut. Så, var inte rädd för att visa upp företaget och sticka ut. Tänk på att lyfta fram usparna: det unika med ert företag. Då kommer ni skilja er från mängden och flyta enklare framåt.